1. Co to jest ParfumBar®?

ParfumBar® to innowacyjny koncept, który pomaga z wielu dostępnych zapachów perfum wybrać ten jeden jedyny – idealnie dopasowany do osobowości. Przy wyborze perfum natrafiamy na wiele trudności, np. duża ilość zapachów w perfumeriach skutecznie utrudnia nam wybór, a często sami nie jesteśmy w stanie określić jaki dokładnie zapach lubimy. Dobre perfumy zawierają ponad sto składników i tylko właściwe dozowanie każdego z nich, daje efekt doświadczenia zmysłowego. Nasz nos jest bezpośrednio połączony z układem limbicznym – najstarszą częścią mózgu, który decyduje o emocjach. Dzięki temu, odpowiedni zapach może przedstawić silny charakter np. w negocjacjach, ale też namiętną osobowość lub doskonale sprawdzić się w trakcie kolacji przy świecach.

2. Jak powstała idea ParfumBar®?

Koncept ParfumBar® narodził się w trakcie odwiedzin na Targach Digital Signage w Essen podczas których Microsoft razem ze znanym producentem kosmetycznym wykonywał zdjęcia twarzy z wizualizacją odpowiedniego makijażu. Wtedy też uświadomiliśmy sobie jak wielkim problemem jest stworzenie czy dobór odpowiedniego zapachu. Klienci często są bezradni i często swój wybór opierają nie na odpowiednich nutach zapachowych, ale na marce perfum, czy chwytliwych sloganach reklamowych, a nawet na wyglądzie samego flakonu, kupując tym samy perfumy, których zapach nie spełnia ich wymagań.

3. Jak działa ParfumBar®?

Aplikacja PB jest pierwszym na świecie Elektronicznym Perfumiarzem, który na podstawie testu jest w stanie zaproponować perfumy dopasowanego do każdej osobowości. Aplikacja generuje kilka pytań z życia wziętych, np. dotyczących ulubionego auta, stylu ubierania czy jedzenia, a potem automatycznie określa typ charakteru osoby na nie odpowiadającej i określa paletę zapachową podkreślającą cechy tej osoby. System działa też, gdy wybieramy zapach dla kogoś. Można tu określić charakter osoby, którą chcemy obdarować, a wybrane przez aplikacje perfumy wręczyć jej jako spersonalizowany prezent opatrzony kartką z życzeniami.

4. Jak wysoka jest trafność doboru zapachu przez ParfumBar®?

Mamy za sobą dwa lata kosztownego tworzenia konceptów. Współpracowaliśmy z psychologami, socjologami, perfumiarzami oraz informatykami z całego świata, aby system z ok. 90% trafnością dobierał dobry zapach – wynika to z testu empirycznego na próbie 2000 osób.

5. Jak wygląda konkurencja ParfumBar®?

ParfumBar® jest unikatowy i mimo wielu prób kopiowania nazwy i samego pomysłu do dzisiaj nie powstała żadna aplikacja, która byłaby choć namiastką naszego softwaru. Niemniej jednak istnieje jedno, podobne w realizacji miejsce – sklep w Paryżu Gurlain założony w 1914r. Pracuje tam specjalista, który poprzez umiejętną technikę pytań tworzy obraz osobowości klienta i wybiera dla niego odpowiedni zapach. Nie jest to jednak ogólnodostępne miejsce, w przeciwieństwie do naszej aplikacji, która spełnia wymogi współczesności i dzięki Internetowi dostępna jest dla każdego.

6. Dlaczego ParfumBar® jest tak wyjątkowy?

Każdy z nas może przypomnieć sobie swoje ostatnie odwiedziny w perfumerii, do której weszło się dzięki reklamie i bezradnie próbowało wybrać właściwy zapach. ParfumBar® wychodzi naprzeciw tym problemom i dzięki swojej elektronicznej aplikacji jest dostępny dla każdego i daje możliwość oferowania zapachów tak, aby klient czuł, że jego potrzeby są w centrum i zakupił perfumy, które najlepiej odpowiadają jego osobowości. Dodatkowo możemy poszczycić się faktem, iż na targach kosmetycznych w Bolonii byliśmy jedyna firmą, która dobierała perfumy za pomocą Elektronicznego Perfumiarza i oferowała sprzedaż produktów tak wysokiej jakości.

7. Gdzie można kupić wybrane perfumy PB?

W celu zakupu perfum o dowolnej pojemności zachęcamy do skorzystania z naszego sklepu internetowego, który znajduje się pod linkiem http://bcosmetics.pl/pl/serie/1405.

8. Czy można dopasować perfumy do bliskiej osoby i kupić je na prezent?

Oczywiście, że tak! Wypełniając test można podać cechy osoby, którą chcemy obdarować i wtedy system dobierze do niej odpowiednią paletę zapachową. Dodatkowo istnieje możliwość dołączenia do opakowania indywidualnych życzeń i opisu osobowości solenizanta, aby uświadomić mu indywidualnych charakter prezentu.

9. Jakie są możliwości rozwoju ParfumBar®?

Aplikacja PB jest niezwykle elastycznym programem i daje duże możliwości rozwoju. Przy większej ilości wypełnianych testów można ukierunkować pytania na zgłaszane potrzeby oraz oczekiwania klientów, a później stworzyć analizy statystyczne, które ukażą nam pełny obraz otrzymanych odpowiedzi. My również przyjrzeliśmy się całościowo problemom z doborem wszelkich kosmetyków i dodatkowo stworzyliśmy markę Creme Bar®, dzięki której możliwe jest indywidualne dobranie kremu do problemów skórnych, a po wywiadzie lub badaniu analizatorem skóry możemy stworzyć 2 997 968 receptur, więc mamy pewność, że do każdego podchodzimy niezwykle indywidualnie.

10. Dla kogo przeznaczony jest ParfumBar®?

Systemy ParfumBar® występuje w różnych wariantach i konfiguracjach. Każdy z nich jest dopasowany do obecnych potrzeb rynkowych i dodatkowo może być modyfikowany.

Dostępne systemy PB:
• DeLux & Counter (ok. 2 x 2m) – wolnostojący system idealnie sprawdzający się w ruchliwych miejscach tj. centra handlowe, hale kolejowe, porty lotnicze itd.;
• Tower (ok. 0,5 x 2m) - system tworzony w odniesieniu do biznesu + i dedykowany do perfumerii, sklepów jubilerskich, kawiarni, kwiaciarni itd. Stanowi źródło dodatkowych przychodów;
• Mini (ok. 0,3 x 0,6 m) – również stworzony w odniesieniu do biznesu +. Stanowi idealną alternatywę do gazet znajdujących się w poczekalniach;
• Mobile (walizka ok. 0,3 x 0,4 m) - System przeznaczony jest dla przedstawicieli i właścicieli firm typu „door to door”.

11. Jaki jest zakres działania ParfumBar® ?

Po czterech latach od stworzenia ParfumBar® zyskał grono zwolenników i zaskarbił sobie zaufanie firm z pięciu krajów. Sprzedano ponad 30 sztuk pełnych systemów, a bliźniacza marka CremeBar® już w pierwszych latach istnienia zaczęła doganiać ten wynik.

12. Jak pomagamy naszym partnerom handlowym?

Największą pomoc stanowi sam system ParfumBar®. Wzbudza on zainteresowanie klienta i pomaga w rozmowie oraz samym procesie sprzedaży. Jednak mimo, że istnieje projekt na rozwiązanie vendingowe, jesteśmy przekonani, że optymalna dla ParfumBar® jest obsługa i bezpośredni kontakt z klientem. Dlatego też pomagamy szkolić personel, aby wiedział jak skutecznie sprzedawać perfumy i obsługiwać aplikację PB, która jest dziecinnie prosta. Przy otwarciu jesteśmy na miejscu i również pomagamy- asystujemy przy inwestycji, dzielimy się doświadczeniem jak znaleźć odpowiednie miejsce handlowe lub zatrudnić dobrych sprzedawców. Dodatkowo gdy zachodzi potrzeba wysyłamy naszego specjalistę, który otwiera sprzedaż. Ponadto przekazujemy materiały reklamowe, a dzięki Internetowi, można skorzystać z modułu statystycznego, który umożliwia kontrolę czasu pracy, stanu towaru, porównanie pracowników i wiele więcej.

Uczymy partnerów w jaki sposób wykorzystywać możliwości systemu, wspierając tym samym pojedyncze czynności szkoleniowo-handlowe. A naszym zadaniem jest cykliczna aktualizacja systemu ParfumBar®, aby nadążył on za pojawiającymi się nowościami.

13. Czy inwestor może mieć więcej niż jeden ParfumBar®?

Tak. W przypadku posiadania kilku systemu PB zalecamy odpowiednią strukturę handlową, która jest niezbędna, aby zarządzać w sposób efektywny całym personelem. Nasz software jest w stanie idealnie dopasować się do takich wymogów rozbudowanej polityki rozliczeniowo-handlowej.

14. Kim jest idealny inwestor?

Szukamy inwestorów ze zmysłem handlowym, odznaczających się globalnymi celami, oraz którzy są otwarci na innowacyjny biznes i dają gwarancję struktur handlowych. ParfumBar® na danym regionie powinien być właściwie reklamowany, dlatego też podstawowy kapitał jakim powinni zarządzać inwestorzy wynosi: na małe projekty ok. 3000 EUR, na większe ok. 10000 EUR.